tisdag 18 mars 2008

Länge sedan

Ja det är en hel evighet sedan jag skrev några rader. Har haft trubbel med datorn den har varti seg som gammal torr skosula. Och då har man ingen större lust att vara ute på nätet. Men Ilsefins korvmuddar har blivit klara.

Jag tycker inget vidare om att sticka avigamaskor så på dessa testade jag att bara sticka räta och det funkar men man måste vända annars så funkar det inte så bra. Så här gjorde jag:
48m på strumpstickor 3 (12m på varje sticka) 6v räta Vänd arbetet och *sticka 6v med färg 2, 1v färg 1 vänd arbete och sticka 6v* (*-* upprepa så långt man vill ha muddar) vänd och avmaska rätt

Har även fått ett par supersnygga pulsvärmare utav Carina Kjedjepresent.

Jo när vi skulle eller rättare sagt min man laga/fixa datorn så skulle han installera om så att den och det gör den går fortare så sparde han alla mina mappar och bilder (Jättebra) på en cd fast det visade sig att det måste ha varit något skit på skivan så alla bilder är borta vissa kanske går att ta igen medan andra är förlorade för all framtid. Men skall jag va riktigt ärlig när det gäller bilderna så var det mest skit bilder (tor jag)

Vill även tacka Nanette för det goda teet och garnet men vet inte riktigt vad det kommer att bli men något blir det säkert.

Kram och hej

3 kommentarer:

Anonym sa...

Började att bli väldigt orolig att nått hänt, glad påsk

Anonym sa...

Skönt att du är igång igen. Vill önska dig Glad Påsk. Må gott

Anonym sa...

Vad fina de blev pulsvärmarna, jag hann inte med jag ska sticka ikapp bara jag har lust det är trång med det nu/Kramar