fredag 18 januari 2008

Nu är apaorna klara!

Ja nu är de klara och så här vart de. Fast jag har inte riktigt gjort som på mönstret. Men vi börjar från början.

Garnet jag använde är Mette från grunnebo garn färg nr:617. Det är ett maskintvättbart garn. Hade några nystan kvar efter en tröja jag har stickat så varför köpa nytt när man har garn över och i en färg som jag gillar.

Stickor jag använde är strumpstickor nr2,5

Har stickat enligt mönstret med lite egna ändringar nämligen jag tycket de vart förlånga i skaftet så därför vart det bara 5 rapporter. När det var klart så var det dax att försöka sig på hälen men jag lyckades inte få till den som mönstret och så gillade jag inte riktigt vad jag så på de andra som har stickat klart sina apor så då bestämde jag mig att jag gör den hälen som jag brukar (då vart jag riktigt nöjd)

Sedan kom nästa problem!
Jag var inte nöjd med tårna som jag så att de andra hade gjort (som följde mönstert) så då blev det till att göra som jag nästa brukar göra. Upptäkte när jag provade sockorna att de var något förstora på längden så då får de snart en ny ägare och jag hoppas att de blir väl använd.

Det jag har lärt mig utav detta projekt är en liten annorlunda avmasking på vänstersida om stickan (vart mycket bättre än den jag brukar göra) och att det är huvudsaken att den som gör sakern blir nöjd.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att vara klar, va´!
Jättefint garn, vacker grå färg.
Ha det så gott och trevlig helg.

Anonym sa...

Skönt att fler än jag vill ändra mönster o garn jag började att sticka i ett 2-trådigt ullgarn men sen funderade jag på vad jag menade med sockar och det var varma, sköna och slitstarka. Ett rent ullgarn är inte starkt så sockan lär bli skådebröd efter all nerlagd tid vill inte jag slita ut den. Så mina monkeysockar har stannat av i väntan på ett blandgarn.

Hälsningar Margitapotlx

DOCKMAMMAN sa...

Vad fina de blev, började med min häl igår men det är som Margita säger det är inte ett slitstarkt garn men jag fortsätter tills jg är färdiga men jag har en kompis som tycker om sådant här garn så jag kan ge henne dom/Kram